Kdo je sprevodnik??

Ko človek zgodaj zjutraj hodi po katerem izmed večjih slovenskih mest se mu zdi, da vsi ljudje spijo. To prepričanje se mu omaje takoj, ko pride v bližino železniških postaj. Tam je kljub zgodnji ure že vse živahno. Ljudje v zeleno-modrih službenih oblekah prihajajo z vseh koncev in krajev, skoraj bi si upal trditi, da lezejo iz vseh lukenj. Začenja se s podpisovanjem knjige sposobnosti, vprašanji določevalcu in seznanjanjem z novostmi in dopisi. Nato je čas za drugo jutranjo kavo, za nekatere prvo cigareto, majhna zbadanja, zaskrbljena vprašanja in anekdote iz bogatega repertoarja doživljajev na vlakih. Nato se formiramo za odhode proti vlakom. Čeprav nas, vlakospremce, večina ljudi pozna samo kot tiste, ki ščipajo karte, imamo, med opravljanjem svojega dela še veliko drugih nalog, o katerih večina potnikov ve malo ali nič in, ki jih opravljamo po svojih najboljših močeh, nekateri malo bolje, drugi malo slabše, vsak pač v skladu s svojimi sposobnostmi. Tako je, poleg komercialnega in strogo prometnega dela, kot je sodelovanje pri odpravi potnikov, naše delo tudi skrb za varnost in udobje potnikov v vlaku v času vožnje, kot tudi informiranje potnikov na postaji. Za to skrbimo, predvsem, preventivno s pregledovanjem garnitur pred in v času vožnje vlaka in rednim sodelovanjem z osebjem vlečnih vozil, strojevodjami. Seveda smo tudi prvi, na katere so potniki obračajo v primeru izrednih dogodkov, tako znotraj garnitur (vinjeni potniki, poškodbe potnikov in podobno), kot tudi ob izrednih dogodkih na progi (poškodbe, povoženja), ki so, žal, tudi del našega poklica. To zimo poslušamo tudi precej pripomb na račun vlakov, ki zamujajo zaradi vremenskih razmer, kljub temu, da tudi potniki vedo, da mi nismo pravi naslov za pritožbe, smo pa prvi in edini zastopniki Slovenskih železnic nad katerimi lahko stresajo svojo nejevoljo.






Zato se postavi vprašanje, kdo so sprevodniki?



Sprevodniki so ljudje, ki delajo z ljudmi. Na eni strani nas vodi pravilnik in v duhu le-tega moramo postopati, na drugi strani so potniki, ki se požvižgajo na zakone in jih zanima samo njihovo udobje ter težave.



Sprevodniki so uglajeni, kultivirani in do ljudi pozitivno nastrojeni. So ljudje ki jim ni tuja ne olika ne manira. Ki jim poleg znanja vseh zakonov in pravilnikov, tudi prav pride znanje psihologje, sociologije itf..... Glavna naloga jim je varnost potnikov in upoštevanje zakonov. Nato so na vrsti potniki.



So ljudje, ki se srečujejo v svojem poklicu z raznimi tegobami.



Vse zgoraj opisano se nahaja v navodilih kjer so točno določena pravila obnašanja in nošenja službene obleke.



Vendar kdo so v resnici sprevodniki? So ljudje, ki vstajajo v povprečju 7x zgodaj zjutraj. Zgodaj med 1 in 3 uro. Večkrat se zgodi, da vstanemo 7x zapovrstjo v ciklusu 9 dneh. Smo ljudje, ki smo razdvojeni med zakoni in človeškostjo. Smo ljudje, ki ne glede ali je to tvoja prva ali 7 jutranja, moramo ohraniti profesionalni odnos do potnika. Smo ljudje, ki ne glede na to ali ste spali 3 ure ali 10 ur, potrebujemo nasmešek za potnike, ki pričakujejo prijaznost na vsakem koraku. In na koncu smo samo ljudje.



Vsak ima svoje skrbi in svoje probleme, vendar to pustimo ob strani in poskušamo ponuditi potniku najboljšo storitev na vlaku. Seveda je to težko. Ni lahko biti vljuden pri vseh življenjskih situacijah, ki nas pestijo skozi življenje.



Ne glede na vse težave in ugodnosti, ki jih kot sprevodniki dobimo, smo mi izbrana elita, ki ima možnost pokazati ljudem na vlaku, kdo smo mi. Smo mladi in šolani. Smo starejši in uglajeni. Smo predvsem ljudje, ki prestavljajo našo železnico in mi smo prvi s katerim imajo potniki opravke ter s tem pustimo vtis na njim, kdo smo.



Smo ambasadorji in predstavniki naše železnice ter države. Tujcem in turistom pokažemo kakšna smo država, domačim potnikom pokažemo, kdo smo kot podjetje. Zato smo mi elita, ki imamo to čast, da se prestavimo vam. Mi smo sprevodniki na SŽ.