Meje jezika in filozofije: moj razmislek s citatom Ludwiga Wittgensteina pri vzgoji otrok

Filozofija ima pogosto moč, da preseže okvirje običajnega vsakdana in nas prisili v razmislek o globokih vprašanjih. Ena izmed najbolj znanih filozofskih trditev, ki me vabi k razmišljanju, prihaja od Ludwiga Wittgensteina in se glasi: 

"O tistem, o čemer ne morem govoriti, moram molčati." 

Kako pa ta citat povezujem s starševstvom in komunikacijo z mojimi otroci?

 

Pomen citata Ludwiga Wittgensteina:

 

Wittgensteinova trditev me spomni na pomembno dejstvo: jezik ima svoje meje. Včasih se srečujem s situacijami, ko preprosto ne morem najti pravih besed ali izrazov za svoja čustva, misli ali izkušnje. To se pogosto zgodi v odnosih z mojimi otroci, ki se soočajo z različnimi izzivi in spremembami v svojem življenju.

 

Kako to vpliva name kot starša:

 

Kako lahko jaz kot starš uporabim Wittgensteinov citat kot orodje za boljše razumevanje mojih otrok? Prvi korak je priznanje, da je komunikacija lahko težka, še posebej, ko se otroci oz. najstniki srečujejo z vprašanji o identiteti, prijateljstvu, pritiskih vrstnikov in drugih pomembnih temah. Včasih preprosto ni "pravih" besed, ki bi popolnoma opisale njihove izkušnje.

 

Kako razvijati boljše razumevanje:

 

Namesto da bi se frustriral zaradi pomanjkanja besed, lahko razvijem boljše razumevanje tako, da svojim najstnikom ponudim odprto in sprejemajoče okolje za izražanje. Poslušanje brez obsojanja in spodbujanje k postavljanju vprašanj je lahko ključno za pomoč mojim otrokom pri oblikovanju lastnega razumevanja, vendar ni to vedno oz. skoraj nikoli mogoče izpeljati v tem duhu.

 

Wittgensteinov citat me uči, da ni vedno potrebno govoriti, ampak včasih tudi molčanje lahko pove več kot besede. Morda se lahko naučim iz te filozofske modrosti tako, da mojim sinovom ponudim prostor za izražanje, brez strahu pred nesporazumi. To bi lahko privedlo do globljih in bolj povezanih odnosov v družini ter pomagalo mojim sinovom pri njihovem lastnem razvoju.

 

Sedaj moram samo to razmišljanje izpeljati v praksi.