Preišči ta spletni dnevnik

sreda, 02. december 2015

Review: Spremeniti moraš svoje življenje : o antropotehnologiji

Spremeniti moraš svoje življenje : o antropotehnologiji Spremeniti moraš svoje življenje : o antropotehnologiji by Peter Sloterdijk
My rating: 4 of 5 stars










Str. 11- Pošast hodi po zahodnem svetu - pošast religije. O njej nam prav povsod zatrjujejo, da se je po daljši odsotnosti vrnila med ljudi sodobnega sveta in da storimo, če njeno novo pristnost jemljemo karseda resno.

Str. 14- pokazal bom, da vračanje k religiji prav tako malo mogoče kot tudi sam povratek religije - namreč iz povsem preprostega razloga, saj ne obstaja niti "religija" niti "religije", temveč zgolj napačno razumljeni sistemi duhovnih vsaj, pa naj se ti uporabljajo oz. prakticirajo znotraj kolektivov - običajno so to cerkve, ordo, sangha - ali pa personaliziranih izvedbah - v interakciji z " lastnim bogom", pri katerem se zasebno zavarujejo državljani moderne.

Str. 50- Prisluhni glasu iz kamna, ne upiraj se pozivu k formi. Izkoristi priložnost treniranje z bogom.

Str. 71- "Ste najsrečnejši človek, kar jih poznam," je rekel nekdo, ki so mu pravili John D. "In Vi s svojim denarjem, g. Rockerfeller?" sem ga vprašal. "Z vsem svojim denarjem si ne morem kupiti Vašega veselja do življenja ..."

Str. 72/73- Uthan zaključi svoje zapiske ....:
V primerjavi s popolnim človekom se ne počutim prav nič prikrajšanega… Še nikoli nisem naletel na človeka, s katerim bi, če upoštevam prav vse okoliščine, rad zamenjal. BORIL SEM SE POŠTENO, SAM S SABO ŠE BOLJ KOT S SVETOM OKOLI MENE, vendar pa se s tem najbolj pretanjenim duševnim užitkom, ki se mu rojevajo ravno iz bojev kot posledica tega, da sem brez rok, ne bi odrekel za nič na svetu.

Str. 99- Resnična pot gre čez vrv, ki ni napeta visoko, temveč tik nad tlemi. Ta se zdi bolj namenjena temu, da človeka spotakne, kot da bi hodil po njej.

Str. 100- Bivanje kot tako je akrobatska dejavnost, in nihče ne more z gotovostjo reči, katera izobrazba nam bo dala predpostavke, da se bomo lahko dokazali v tej disciplini.

Str. 167- Ne trdim, da nekdo, ki vidi himere, ne vidi sploh ničesar. Vendar pa pri tem spoznava le to. Kar mu dovoljuje zaznavati njegova metoda – strokovne interese v človeški podobi..

Str. 177- Nietzsche s svojo histeriedno propagando nadčloveka ne nazadnje zagotovi le možnost za napenjanje novih vrvi nad glavami, h katerim se izplača gledati

Str. 178- Mar v tem, ko Nietzsche v že citiranem uvodnem govoru svojega dela Tako je govoril Zarasutra preroku v njegovem prvem nagovoru meščanov polaga v usta besede »Človek je vrv, napeta med živaljo in nadčlovekom – vrv nad prepadom …«, ne slišimo poleg marsičesa drugega […], ki vztrajno zatrjuje, da evolucija, kar se tiče homo sapiensa, še ni izrekla svoje zadnje besede?

Str. 180- […] na vprašanje kdo opazuje naravo pri njenih umetninah, s človeškega vidika ni mogoče odgovoriti – edini opazovalec, na katerega lahko pokažemo s prstom, je biolog, ki vstopa v gledališče evolucije z zamudo več sto milijon let.

Str. 189- »Človek« je monstrum nemira, ki išče nevarnost in sramoti status qou, ki ničesar ne pusti tako, kot je bilo..

Str. 204- Wittegensteinovo najznačilnojšo izjavo o religioznih stvareh najdemo v notici iz leta 1948:
Pošteni religiozni mislec je kakor vrvohodec. Zdi se, kot da bi hodil po zraku. Njegova pot je najožja, kar si jih je sploh mogoče misliti. Pa kljub temu po svoji vrvi nekam pride.

Str. 205- »O sebi pišeš ne glede na to, kako velik si. Tedaj ne stojiš na hoduljah ali visoko na kaki lestvi, temveč na golih nogah«(Wittgenstein, 1937)

Str. 231- »Ne hodi ven, ampak se vrni v samega sebe. Resnica prebiva v notranjem človeku. In če boš odkril, da je tvoja narava spremenljiva, presezi samega sebe (transcende et te ipsum). Vendar pomni, da s tem, ko greš čez samega sebe, presežeš svojo razumno dušo (Avrelij Avguštin: Izbrani spisi, Nova revija, Ljubljana 2011, str. 143).

Str. 289- Jaspers:
Kar doseže posameznik, se nikakor ne prenaša na vse. Razdalja med vrhovi človeških možnosti in množico postane tedaj izredno velika. Vendar pa to, kar doseže posameznik, posredno spremeni prav vse.

Str. 686 (Spremna beseda Tine Hribar)- Hegel zato o vzgoji govori tudi kot o »drugem rojstvu«, se pravi, o rojstvu v novo, drugačno življenje. Vzgoja, skupaj z omiko in izobraževanjem, ki vodi od naravne prek nenaravne k resnični, duhovni volji vzpostavi človeka kot naravno bitje, oblikuje »drugo naravno individua«: Svoboda, ki je izvor zla, duhovne bolezni, se na ravni duha prek vzgoje, drugega rojstva in druge narave pretvori v izvir dobrega, duhovne ozdravitve.
Toda ali s tem človek kot novi človek, človek novega življenja ne živi navsezadnje tistega, čemur pravimo dvojno življenje? Je moč staro življenje povsem izbrisati?

Str. 695- Vračajoča religija je religija globalne oblasti. Verske resnice so postale sredstvo za merjenje moči, delitev oblasti. Prav zato tudi »Cerkev« kot Centri moči nepopustljivo branijo svojo versko ideologijo, saj bi sicer izgubile svojo identiteto; […]

Str. 706- V času, ko je spreminjajoče se spreminjanje edina stalnica, kritika vsega obstoječega/bivajočega, pa naj bo še tako brezobzirna, ne zadošča več, vstanite, toda prej se prebudite; in malo PREMISLITE. […] Tako eksploatatorski kapitalizem z enoodstotnim klubom miljarderjev na čelu kot diktatorski komunizem z enoodstotnim politbirojem partijskih privilegirancev vzpostavljata enakost (99% izkoriščanih oz. depriviligiranih) v neenakosti […].

Str. 707- Četudi zahodna civilizacija ne bo preživela, ne bo zmožna preživeti trka z drugimi civilizacijami in je bo konec, to ne bo konec sveta. […] Da, spremeniti moraš svoje življenje; a sledeč svoji lastni vesti, izvirajoči iz klica biti: bodi , to, kar si.


View all my reviews