Review: Slovenska poštenost


Slovenska poštenost
Slovenska poštenost by Anton Trstenjak

My rating: 4 of 5 stars






Str. 49- gre za posebnost, da je poštenost 'brez pravega negativnega odtenka', če se izrazimo z besedami filozofa Franceta Verba (Filozofija, 1930, str. 68) ali še drugače: poštenost je nepolarna lastnost osebnosti.

Str. 68- pred desetletji mi je univerzitetni profesor, astronom Fran Dominiko (1903-1987), ki je bil dolga leta v Beogradu, po prihodu v Ljubljano razočarano pripovedoval: 'Slovenci smo čuden narod. Srb je najprej Srb, potem dolgo nič, na koncu še malo komunist, če mu to kaže; Slovenec pa je najprej liberalec, klerikalec, komunist itn.; potem dolgo nič, na koncu šele tudi malo Slovenec; mi nismo narod, vse smo prej kakor Slovenec.'

str. 115- 'ni pomembno vedeti, kdo je 'jaz'. Ne bo vam uspelo. Ni besed za to. Pomembno je, da zavržete nalepke. Kot pravijo japonski mojstri zena: 'Ne išči resnice, le zavrzi svoje nazore.' Zavrzite svoje teorije; ne iščite resnice. Resnica ni nekaj, kar bi iskali. Če bi nehali biti dogmatični, bi vedeli. Kaj imam za nalepke? Kakršnokoli označbo, ki si jo lahko izmislite, razen morda 'človeško bitje'. Jaz sem človeško bitje. Dovolj pošteno, ne pove pa mnogo. Toda če rečete 'uspešen sem', je to neumno. Uspeh ni del 'jaza'. Uspeh je nekaj, kar pride in gre; lahko se pojavi danes, jutri ga že ni več. To ni 'jaz'. Kot ste rekli: 'Bil sem uspešen', ste se motili; potopili ste se v temo. Poistili ste se z uspehom. Ista stvar je, če rečete: 'Sem neuspešen pravnik, poslovnež.' Viseli boste na njih, skrbelo vas bo, da jih boste izgubili, in tu se začenja vaše trpljenje.' (A. de Mello, prav tam, str. 61-62)

str. 127- poštenjak se nehote večkrat komu zameri. Ne išče prijateljev na račun neresnice in laži.

Str. 192- ne razumem, zakaj se človek ne bi mogel dokopati do modrosti, da je preprosto življenje obenem sproščeno in srečno. Žal, ljudje dandanes tega ne razumejo več prav. Pravzaprav, razumeli bi že še, toda doseči ne morejo te življenjske preprostosti in sproščenosti z veselostjo. Preveč so zagnani v moderno ihto tekmovanja in hitrosti.




View all my reviews