Review: Permafrost

Permafrost
My rating: 0 of 5 stars







V knjigi Permafrost, avtorice Eve Baltazar, sem prebral zanimiv citat, ki pravi:

Mislila sem, da je to normalno; ko si otrok, so okviri normalnosti določeni s tvojim domačim okoljem. To je normalnost, ki te oblikuje. Odraščaš v zavetju njenih vzorcev, tvoje telo prevzame njihovo obliko, prav tako tvoji možgani, prožni in gnetljivi kot glina. Leta pozneje pa je potrebnih veliko udarcev s kladivom, da naredijo razpoko v slepoti, a kaj, ko si ujet v tem trdnem jedru, ki je zavzelo devetdeset odstotkov vsega dobrega v tebi, v kar bi bilo mogoče zvrtati luknje. Skoči ven, zdaj, če le moreš! In potem bodi srečen, kot so srečni vsi drugi.



Življenje je kot knjiga, kjer vsak odsek zapisuje zgodbo družinske normalnosti. Moje otroštvo je bilo oblikovano v objemu teh okvirov, kjer so se moje telo in možgani oblikovali kot glina v spretnih rokah lončarja. To je bila moja realnost, ki me je oblikovala, a kasneje sem spoznal, da so udarci usode postali kladivo, razbijajoče slepoto, ki se je ukoreninila v meni.

Prebiti devetdeset odstotkov trdnega jedra, kjer se skriva večina tistega, kar prepoznavam kot dobro, zahteva neustrašnost. Vsak poskus izstopa je kot vrtanje lukenj v neprepustno središče. Vendar pa se v tem boju za osvoboditev skriva neizmerna sreča. Ob vstopu v svet svobode se sprašujem, ali je ta sreča res moja ali le odsev tistega, kar vidim v drugih.

V iskanju odgovorov sem se obrnil k številnim virom, ki raziskujejo vpliv družinske dinamike na oblikovanje identitete. [Viri] predstavljajo različna mnenja strokovnjakov o procesu preseganja družinskih okvirov. To osebno potovanje osvobajanja od družinskih okvirov se izkaže za kompleksno in pogosto boleče doživetje. Kljub temu je ta pot ključna za odkrivanje lastne resnice in pristne sreče, ki ni le odsev drugih, ampak plod lastnih odločitev.

Odkrivanje lastne identitete izven družinskih okvirov je proces, ki zahteva čas, raziskovanje in samopoznavanje. Udarec kladiva morda ni prijeten, a je ključen za oblikovanje lastne zgodbe, neodvisne od tistih, ki so jo drugi ustvarili zame. Zdaj, ko sem korak bliže svetlobi, se sprašujem, ali je mogoče narediti luknje v tem trdnem jedru in dopustiti, da se oblikujejo novi vzorci. Moje potovanje odraščanja je kot umetniško delo v nastajanju, kjer vsak kladivni udarec nosi potencial za osvoboditev. In čeprav je pot še dolga, sem odločen skočiti ven, ne glede na to, kaj bo prišlo. Morda bo potrebnih še več poskusov, a v končni fazi želim najti srečo, ki ni le odsev drugih, ampak izvira iz resnice v meni.


Viri

1. Erikson, E. H. (1968). Identity, Youth, and Crisis. W. W. Norton & Company.
   - Erikson's work on identity development, exploring the impact of family dynamics on shaping an individual's sense of self.

2. Bowen, M. (1978). Family Therapy in Clinical Practice. Jason Aronson.
   - Bowen's family systems theory, examining how family patterns influence individual behavior and identity.

3. McAdams, D. P. (2015). The Art and Science of Personality Development. Guilford Publications.
   - McAdams' research on personality development, shedding light on the role of family in shaping one's character.

4. Goldenthal, P. (1996). Positive Addiction. HarperOne.
   - Goldenthal's insights on breaking free from familial patterns and finding personal fulfillment.

5. TED Talk: "The Power of Vulnerability" by Brené Brown
   - Brown discusses the importance of vulnerability in breaking free from societal and familial expectations.

6. Psychology Today - Article on Family Dynamics and Individual Identity
   - A comprehensive article exploring the intricate relationship between family dynamics and personal identity.

7. National Alliance on Mental Illness (NAMI) - Family-to-Family Program
   - Resources on understanding and navigating family dynamics, promoting mental health and well-being.

8. Reddit Communities:
   - Subreddits like r/raisedbynarcissists and r/AdultChildren provide supportive spaces for individuals overcoming challenging family dynamics.