Podjetniški forum

Včeraj, 10.01.2013, sem se udeležil podjetniškega foruma z naslovom 'Podjetništvo kot vitalen del gospodarstva'. Organiziral ga je Alumni EF in dogodek se je izvršil v Plaza hotelu v Ljubljani.



Organizacija odlična, postrežba odlična in razgled fantastičen.



Povzetek foruma je, da je bodočnost v podjetništv in edukaciji. Pa še nekje, skopj sem pozabil, v POŠTENJU!

Najbolj zanimiv je bil g. Roglić, ki je častni konzul Hrvaške v Sloveniji. Ima kar ima. Povedal je pa sledeče, s čimer se v večini strinjam, z malenkostim pa ne. Se pravi, g. Roglić pravi:
- največji sovražnik vsakega poslovanja so stroški. Tako predrag kapital, leni ljudje kot prevelika administracija. Sindikat je zvrstil v zadnji dve kategoriji.
- v privatnem sektorju se točno ve koga se krade, če se že krade.
- z preveliko administracijo mi ne moremo napredovati. Kvečjemu nasprotno. Moramo se restrukturirati (karkoli da to pomeni. KAJ POČETI Z ODVEČIMI ZAPOSLENIMI? Tega se nihče ni dotaknil. V glavnem v javni upravi je več kot preveč ljudi, ki nič ne delajo). In to lahko samo naredi revolucija, katere ga je največ strah.
- mi smo bodočnost. Ideje vodijo svet. Podjetnik je edini svoboden človek, ki nikomur ne odgovarja (??).
- vlada antipodjetniška klima. Naša okolica je še vedno komunistična, ker to imamo globoko v duši. Mi, mladi, bomo spremenili svet.
- edukacija in samo edukacija nas bo popeljala v boljši jutri.

Ga. Klanšak pravi:
- da moramo v sebi najti kreativnost.
- novi podjetniki so one-man-bend, zacvetijo, dajo otrokom delovne navade in potem si sami iščejo pot.
- v Sloveniji je ena obrtniška žalost.
- v Business Harvard school je spoznala ogromno ljudi in je spoznala, da nihče ni bil boljši od nje in nič bolj pameten od nje.
- v Ameriki podjetnike kujejo v zvezde. Iz preprostega razloga, da bi mladi postali delovni in bi imeli vzgled ter bi se izognili kriminalu in cesti.

Brata Ramšak sta v zelo uspešnem podjetju in sta med drugim povedala sledeče:
- geni nekaj naredijo, da postaneš podjetnik.

Na moje vprašanje, kako so se spopadali s psihološkimi pritiski oz. kaj so vse počeli, da bi kot bi rekli Američani 'take your mind of', sem dobil odgovor od g. Roglića, da je komunizem smrt za vse nas. Gospa Klanšak je odgovorila, da se je vedno udeleževala raznih šolanj in s tem spoznavala različne, predvsem pozitivne ljudi in je s tem premagala psihološko bariero. Brata Ramšak, ki sta druga generacija v družinskem podjetju, sta odgovorila vsaj iskreno. Da oni nimajo s tem težav in da niso kompatibilni, da odgovorijo na moje vprašanje.

A ste vedeli, da samo ena tretjina družinskih podjetij, ki so jih prevzele mlajše generacije, uspejo. Še ena omejitev, ki vlada v podjetniškem svetu in glede na odgovor bratov, me tudi ne preseneča.

Končali smo zelo podjetniško.