Review: mala šola retorike : za pravnike in še koga


mala šola retorike : za pravnike in še koga
mala šola retorike : za pravnike in še koga by Bogdana Herman

My rating: 0 of 5 stars



Mala šola retorike

str. 10- živimo namreč v bipolarnem svetu, kjer nobena kakovost ne obstaja brez svojega nasprotja. Še več, polni izraz dobi prav ob svojem nasprotju. Dobro lahko vrednotimo le ob primerjavi s slabim, svetlobo samo, če jo vzporejamo s temo, ipd.

Str. 21- (iz romana Susanne Tamaro) Kadar te bo med življenjsko strastjo zgrabilo, da bi spreminjala napačne stvari v prave, se spomni, da je prva in najpomembnejša revolucija, ki jo treba opraviti, tista v nas samih. Ena najnevarnejših stvari, ki jih lahko narediš, je, da se boriš za neke nadzore, ne da bi si prej izoblikoval nazor o sebi.

Str. 24- izkušnje so pravzaprav samo druga oblika znanja, če smo se pripravljeni iz njih učiti.

Str. 28- tako denimo managerski, cerkveni, vojaški in parlamentarni govori običajno namenjeni prihodnosti (žal, je naš DRŽAVNI ZBOR še vedno pretirano obremenjen z ZGODOVINO!), govori tožilcev in zagovornikov preteklosti, slovesni in žalni pa sedanjosti.

Str. 59- prav tako morajo politiki svoja dejanja podkrepiti z lastnim zgledom, na primer z odpovedovanjem privilegijem, znižanjem plače ali kako drugače, da bi bilo le čim pristneje...

Str. 60- cilj slehernega poslanca, občinskega ali državnega svetnika, župana, državnega sekretarja, ministra in seveda premiera ter predsednika države bi moralo biti večje blagostanje ljudi, lepše in boljše življenje vseh, ne pa lastni in strankarski interesi ali ponovna izvolitev. ... NE SODIMO O LJUDEH, DA NE BOMO SAMI SOJENI! ...
(dr. Bučar na spominski prireditvi v Dražgošah pol leta po osamosvojitvi):
"Slep je, kdor vidi družbo samo s skrajnosti, samo z leve ali desne, ker ne vidi bistva. In bistvo slovenskega naroda je v širokem razponu od enega konca do drugega. Taka slepota že sama po sebi onemogoča potrebno strpnost, medsebojno zaupanje, videti v sosedu predvsem dobronamernost, sposobnost živeti ob in z različnostjo, ob ljudeh z drugačnimi nazori in prepričanji, kar je obstoj sleherne družbe neizogibno."

str. 62-kričanje v procesu formalnega komuniciranja, torej kričanja na nekoga, retoriki ne pojmujemo kot tvoren izraz suverenosti ali moči, temveč nasprotno, kot izraz neobvladovanja samega sebe, predvsem svojih čustev, pa tudi odnosa ali položaja, v katerem smo.

Str. 66- smisel našega življenja je pomagati drugim in s tem prispevati k blaginji posameznikov in celotnega planeta. Pogoj za našo srečo je sreča soljudi, zato investirajmo v žlahtnost medsebojnih odnosov.

Odlična knjiga!



View all my reviews