Intelektualec in zakoni

"Ljubljana-Kresnice na k-13a! (popust za upokojence)'. Potniku oz. gospodu povem ceno 4,94€ in seveda sledi ZAKAJ?!
Pravi potnik: 'DVOJNO! Pa je vsaj povratna? Kako? Zadnjič sem pa dal na vlaku, k gre iz Ljubljane 6.50 pa 1.71€. A ne! To ne bo držal! ZAKAJ?! KAKO?! KDO TO PRAVI?! Kdo!? Zakaj?'
Ga pogledam in rečem: 'js. A ni dovolj razlog. Ne vem kako ste navajeni, vendar se peljete na SŽ in če vam jaz, sprevodnik, prosim, da plačate omenjeno ceno, je to to!' Plača, vendar seveda ni zadovoljen z odgovorom. Po pregledu se vrnem in pravi ata: 'kaj pa če bi kupil samo do Lj Polja in potem do Kresnic? Aha!' Mu povem ceno do Polja - 3.71€ - in do Kresnic še 1.23€ (kar ne smeš narediti pa zakonu oz. pravilniku). Pa pravi: 'NO, VIDIŠ! Bolje k pa zdaj!' (:-) a res?).
čez čas reče še eno intelektualno, ki gre v anale: 'kaj pa če bi šel do Polja, dol stopil in nazaj gor stopil na vlak. Aha! Pol mi pa nič ne bi mogli! A?!'

Skoraj sem ga objel, tako sem se nasmejal. Pa smo res ljudje egoistična bitja? Ali smo res tako egoistična bitja? Da nas ne zanima, ko smo osebno prizadeti ali zaradi škode ali zakona, nič drugega kot pa samo jaz in osebna korist in kako se oprati krivde s čim manj posledic in lastne škode?

Spoštovani gospod, če ne bi bilo zakonov in omejitev, bi mi še danes bili na veji in se tepli za vsako figo. A bi bilo potem bolje? Mislim, da ne.

Ali res živimo v času populizma, ki nam ne obljublja nič drugega kot trenutna sreča in ne gledamo dolgoročno? Pa saj zaradi tega smo tu, kjer smo, ker nismo hoteli hoteli videti (in je tudi vprašanje, če bi nas zanimalo), naši vodje pa niso imeli korajže nam povedati, ker so se bali, da ne bodo ponovno izvoljeni.

Kot sem prebral v Alamutu, so uvideli, da so se ljudje sposobni in pripravljeni pobijati za vsako figo. Zato so jim vpeljali vero in prepričanja, saj na osnovi tega, so bili pripravljeni spoštovani določena pravila in zakone. Po tem so ljudje bili pripravljeni za višje cilje marsikaj storiti in so se jim brezverniki gnusili in niso bili vredni, da živijo. Saj so v njim videli sebe oz. svojo preteklost. Ko so še bili naivni in neumni, da so se tepli za vsako figo.

Zakoni in pravila nam dajo še dodatno varnost, po katerih bi se morali ravnati, za dolgoročno boljšo prihodnost. Pa saj nismo barbari, a n?

In zato sem vam zaračunal omenjeni znesek, gospod potnik, saj v naprotnen primeru bi zavladala anarhija in kaos, ki ne bi bil po godu ne vam ne meni!