Čedermac

Bevk, F. 2008 Kaplan Martin Čedermac. Drustvo za negovanje rodoljubnih tradicij TIGR Promorske. Skofije.


Prebral sem šele prvo poglavje, vendar sem se zamislil in dojel, da je to moja zivljenjska zgodba. Celo zivljenje se borim proti tiraniji in ksenofobiji. V knjigi gre za potlacenje slovenstva ter sprejem italije kot domovine. Hm, sedaj vedo, kako je meni, ko sem se celo zivljenje boril proti ksenofobom ter jim moral dokazovati, da sem vreden njihove druzbe, ceprav sem "drugega " porekla. Da ne zgubljam besed, da smo vsi enaki!!

Str 111:

"pa je. Saj si slisal, da je. Ali pa smo mi v tako strasni zmoti. Pa nismo. Bozje in krskanske nauke obracajo po svoje. Na zunaj samo med in mleko, a v bistvu so pogani"



Str
155:
"vcasih te niso sprasevali, katera mati te je rodila, kateri jezik govoris, ampak v katerega Boga verujes. Zdaj sevec ne menijo za boga. Iztuhtali so novih pretvez, le da si grenijo zivljenje..."

Zanimiva knjiga, ob kateri si zamisliš kako je bilo sto let nazaj in kako je danes!